tisdag 2 februari 2010

Pocketkedjan enkätsvar om min läsning

Jag är med i pocketkedjan som snart drar igång och här är mina svar i enkäten.



Som läsare är jag: Varierande och allätare

Som bloggare är jag: Mest intresserad av att skriva för min egen skull, en läsdagbok helt enkelt. Men även att fotografera och blogga lite allmänt på min andra blogg.

Senast lästa bok: Primtalens ensamhet


Senast köpta bok/böcker: White line forever av Lemmy Kilmister


Favoritbok: Mina drömmars stad av Per-Anders Fogelström och Molfri bombnatt av Vibeke Olsen


Favoritdeckarförfattare: Läser inte deckare

Jag läser allt av: Virginia Wolf, Margit Sandemo, Per-Anders Fogelström och Astrid Lindgren

Jag läser helst inte (genre/författare): Deckare


Vid hyllan för fackböcker letar jag : Böcker om andra världskriget och andra historiska faktaböcker. Böcker om miljö och hållbar utveckling.


Förutom svenska läser jag gärna på: Inget annat språk.

Högst upp i min att-läsa-hög just nu ligger: Joyce Carol Oates och sista Harry Potter-boken.


Högst upp på min bok-önskelista just nu står: Boken som Stefan Sundström håller på att skriva just nu.

När jag går på antikvariat letar jag alltid: Böcker om Stockholms historia.


Jag vill uppmana min bokvän att: Inte skilja på barn/ungdoms böcker och vuxenböcker.

3 kommentarer:

  1. Hej! Vill bara passa på att hälsa :) Har gjort några besök under dagarna men ska göra en noggrannare genomläsning nu, förhoppningsvis blir det ett par bra bokval utav det :)

    Kul att se att du inte gillar deckare, det är nog genren jag har minst koll på av alla, så det passar mig alldeles utmärkt :D

    SvaraRadera
  2. Märkte att jag glömt ett par frågor i min enkät, men nu finns alla svar i bloggen.

    SvaraRadera
  3. Det ska bli kul med pocketbyten. Jag funderar och klurar på mitt utskick och är förväntansfull över vad som komma skall.

    SvaraRadera