fredag 10 september 2010

Anna Karenina av Leo Tolstoj

Jag har som mål att försöka läsa en del klassiker ibland. En dag förra året gick jag och min bror på Stadsmissionen och han skulle gör asig lite rolig genom att hitta en tjock bok och så sa han.
- Kolla här den kan du ju läsa.
-Toppen, sa jag. Den boken har ju inte jag.

Så han köpte den åt mig och i våras började jag läsa den. Det tog tid men till slut kom jag igenom hela boken.

Tolstoj har beskrivit Ryssland på 1800-talet på många sätt i sitt verk, geografiskt, samhällsmässigt, personbeskrivningar och politiskt.

Bitvis är boken makalöst bra och bitvis är den urbota tråkig. Men helheten ger ändå ett varaktigt minne och en fantastisk bokupplevelse.

Betyg 4
Sidor: 497+434

2 kommentarer:

  1. Jättetack för bokpaketet! Jag har upptäckt nya författare tack vare dig, men vet inte om jag skulle kunna lista alla böcker jag fått och skickat. Det betyder inte att jag inte är glad, bara snurrig! Håller förresten med om Anna Karenina, bra men tråkig ibland.

    SvaraRadera
  2. Tack själv för att jag fått skicka böcker till dig. Hoppas du får tid att läsa en del av dem.

    SvaraRadera