måndag 8 november 2010

Som trolleri av Mårten Melin

Mona träffar en kille på en brygga när hon är i ett skede i livet som känns tungt. Hennes föräldrar har skilt sig och hon bor hos sin pappa i en liten håla med få ungdomar.

Mikael heter killen på bryggan och han är inte som någon annan. Mona blir förtrollad och förblindad av kärlek och nyfikenhet. Men han gör henne också arg för han verkar ha en hemlighet som hon inte förstår sig på.

Detta är en kärlekshistoria, utvecklingsbeskrivelse och det handlar om att bryta sig loss från ett liv som man inte trivs i. Det är oväntade vändningar och en spänning ligger och gror under ytan.

Betyg: 4
Sidor: 205

2 kommentarer:

  1. Som trolleri har jag varit lite tveksam till. Ska jag köpa den till biblioteket eller inte. Men efter ditt inlägg så tror jag faktiskt att jag gör det :)

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du blir lässugen på boken och vill köpa in den till biblioteket. Min elvaåriga dotter tyckte boken var bland det bästa hon läst,

    SvaraRadera