tisdag 18 maj 2010

Om det så skulle kosta mig livet av Margaretha Sturesson


Jag ville så gärna bli berörd av den här boken. Jag ville sköljas in i hur livet i en sekt sett ut och hur vägen ut tedde sig. Men tyvärr säger boken mig inte mycket. Margaretha Sturesson berättar om demonutdrivning om och om och om igen. Men hur såg vardagen ut? Vart tog hennes barn vägen? Att maken drog sig undan framgår av historien men inte vart hennes fyra barn tog vägen. Familjen var indragna i samma sekt men maken drog sig undan och ändå stannade Margaretha kvar och mannen "visste" ingenting. Fast när hon hamnade på psyket och fick vård, länge, så stod mannen på hennes sida och han ställde upp. Vart fanns han innan dess?
Jag känner inte sympati och närhet till författaren och därför är det svårt att känna engagemang. Hon skriver att vem som helst kan hamna i en liknande situation men det tror inte jag. En bok som jag läste ut för att jag avskyr halvlästa böcker.
Betyg: 1
Sidor: 304

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar