söndag 24 april 2011

Istället för vykort av Johan Johansson

Johan Johansson är musiker och en betraktare av omvärlden. I denna bok har han samlat olika vinklingar på sitt liv från resor, företeelser och händelser i världen och runt omkring honom.

Det bästa med boken är att Johan Johanssons humor tilltalar mig. Det var länge sedan jag skrattade högt åt en bok så mycket som med denna.

Citat ur boken"
...jag har alltid inbillat mig att människan blir snällare i verkliga livet ifall den tillåter sig att ha en riktigt elak fantasi. Det funkar för mig i allafall."

Ett plus är att det medföljer en skiva med musik på och ett extraplus att jag fick köpa den av Johan själv efter en spelning.

Ett jättestort plus för att Stefan Sundström har skrivit förordet.

sidor:210
Betyg: 4

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar