söndag 1 maj 2011

lite svar på frågor om mig

Jag är med i Pocket och Prasselbyte 5,0. Här är lite fakta till min hemliga bokvän.

* Vilken genre eller författare gillar du bäst?
Allt utom deckare

* Vilken genre eller författare är du nyfiken på?
Jag är nog nyfiken på det mesta utom just deckare då.

* Vad har du läst, men tänkt "Aldrig mer!" om..?
Kommer inte på något.

* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt?
Jag har det mesta av Per-Anders Fogelström och Margit Sandemo.

* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren?
Ja på min blogg finns listor över lästa böcker de senste åren

* Annat litterärt, värt att veta..?
Jag är nyfiken på det mesta.

* Vad äter du för godis?
Choklad

* Naturgodis - ätbart eller inte..?
Naturgodis är väldigt gott tycker jag.

* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart?
Älskar både kaffe och te. Kaffe dricker jag helst kravmärkt och inte med smaksättning av något.

* Hobby?
Böcker, film, teater.

* Favoritfilm?
Rätt film vid rätt tillfälle. Men jag älskar faktiskt skräckfilm.

* Favoritmusik?
Är den rockiga typen som ändå lyssnar på allt möjligt. MIn stora idol är Stefan Sundström

* Stjärntecken? Favoritfärg?
Jag är vädur och färgen jag gillar är Lila (och svart)

* Samlar du på något?
Egentligen inte men jag tycker om religiösa symboler och framförallt saker som anknyter till budhism.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar