söndag 19 februari 2012

Drakhornet av Oskar Källner

Detta är första delen i en serie och därför lämnas en del trådar lösa och slutet blir en cliffhanger.

Det är både positivt och negativt. Självklart växer nyfikenheten och lusten att läsa nästa bok och frågorna är många när boken är utläst.

Samtidigt har jag läst rätt många serier nu, speciellt fantasy, och väntan på nästa bok är ofta lång och handlingen hinner glömmas eller blandas ihop med andra historier.

Summan är ändå att detta är en bok med behållning. Jag blev underhållen på ett positivt sätt och läser gärna nästa bok också.

Betyg: 3
Sidor: 346

2 kommentarer:

  1. Kul att du gillade Drakhornet. :-) Tvåan heter Skogens hjärta och är ute sedan november förra året.

    Trean kommer nog dock att ta ett år eller så. Har bara hunnit skriva några kapitel på den. Men jag har ambitionen att skriva en bok om året framöver.

    Ha det gott!
    mvh /Oskar Källner

    SvaraRadera
  2. Längtar efter trean.
    Jag kommer ihåg att jag satt och läste Skogens Hjärta hela tiden.

    SvaraRadera