onsdag 11 november 2009

pocket och prassel paket 3

Idag kom mitt tredje paket och det värmde i höstmörkret. Paketet innehöll ett litet vykort med en hälsning samt choklad och goda nötter. Böckerna var tre! till antalet och det gläder mig såklart. Böckerna heter:
Leopardpojkens dotter av Johanna Nilsson. En ny bekantskap för mig eftersom jag inte läst något av henne.
Ingen mänska en ö av Louise Boije af Gennäs. Även detta en ny bekantskap inom litteraturen.
Kärlek en betraktelse av Alain de Bottom. Verkar vara en annorlunda bok om relationer och kärlek.

Jag har inte hunnit ta något foto men vill ändå blogga så fort som möjligt så att mitt tack till min hemliga vän kommer fram snabbt.
TACK TACK TACK för att du förgyllt denna gråa höst. Jag är glad att du lyckats läsa av mina intressen och vad som passar mig genom bloggen. Du får gärna avslöja dig och släppa anonymiteten. =)

3 kommentarer:

  1. Så glad att du uppskattat paketen. Jag ska avslöja mig, men tänkte vänta tills alla paket borde vara skickade och så för att inte röja för mycket för de andra, är det ok? Johanna Nilsson är som sagt en riktig favorit, kan varmt rekommendera henne. Ingen människa en ö använde jag faktiskt i mitt specialarbete i slutet av gymnasiet så när jag snubblade över den i gott andrahandsskick fick den också följa med, gillar även där det andra författaren har skrivit. Den sista boken är som sagt speciell, men på ett bra sätt hoppas jag att även du ska tycka! Och så hoppas jag att du ska känna att det blivit ett gäng sinsemellan ganska olika böcker. Trevlig läsning! / bokvännen

    SvaraRadera
  2. Då väntar jag ivrigt på avslöjandet. Böckerna verkar bra och det har varit en skön spännvid på stilarna.

    SvaraRadera
  3. Lovade ju att avslöja mig också! Här är jag! Så glad att det verkar som du uppskattat pakten, välkommen till min blogg! Kram / Helena

    SvaraRadera