torsdag 25 mars 2010

Kärlekens historia av Nicole Krauss



Boken är hyllad och fått fin kritik. Jag har läst boken om Leo och hans kärlek till Alma. Jag har läst boken om Alma som är döpt efter Alma i boken om Leo och Alma. Boken heter Kärlekens historia precis som boken jag läst.

Leo är gammal när Alma är ung. Leo har inte älskat någon annan sedan Alma försvann. Almas son vet inget men ändå har han tagit kontakt med Almas mamma.

En snurrig berättarteknik där berättarröster blandas i olika tidsperioder och samma namn återfinns på flera huvudkaraktärer. Jag kanske inte är så klok för jag förstod inte storheten i denna bok.

Ett plus för ett vackert språk.

Sidor: 344

Betyg: 1

2 kommentarer:

  1. Osis. Jag får erkänna att jag inte har hunnit med att läsa den själv. Ska se till att försöka göra ett bättre val tills nästa gång :)

    SvaraRadera
  2. Du kunde inte veta att boken inte föll mig i smaken. Många andra älskar den. Jag ser det som en nyttig erfarenhet när jag läser böcker jag inte gillar.

    SvaraRadera