onsdag 2 december 2009

Julklappspåse large svar på frågor

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser?
Jag läser egentligen allt utom deckare.

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?)
Virginia Wolf och Per-Anders Fogelström är favoriter. Fogelström har jag många av men inte av Virigina Wolf.

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka?
Nej

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall?
Nej

* Samlar du på böcker av någon särskild författare?
Nej

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var?
Jag håller på att sammanställa mina böcker på www.bokhyllan.com och mitt namn där är nofslan

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!)
Jag brukar läsa flera böcker samtidigt och blanda lite mellan bildning, nöje, allmänbildning och böcker som berikar livet.
Jag läser även mycket ungdoms och barn böcker för att kunna hänga med i skolan med mina elever.

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken?
Jag gillar inte deckare som sagt och inte heller författare som exempelvis Ranelid och Leif GW Persson.

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken?
Jag skulle gärna läsa fler ryska författare eller författare från Asien.

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få?
Jag blir glad för allt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar