lördag 24 juli 2010

Ursäkta men min själ dog nyss av Danny Wattin

Jag är inget fan av science fiction och denna sommar har jag ändå läst två framtidsromaner. Den förra var Toffs bok som skildrade en förstörd framtid och denna av Dany Wattin skildrar en mer framgångsrik framtid, iallafall för vissa delar av mänskligheten. Det konstiga är att de gener som är eftertraktade är från människor från vår egen tid och det gör boken otrovärdig för visst borde det funnits andra fotbollsproffs än Maradona när några hundra år från nu passerat. Nja inget för mig. Jag kunde ändå läsa boken och finna delar läsvärda tills slutet kom och allt föll platt i mitt tycke. Breven som är inflikade känns inte som de tillför något heller.

Rätt trist i min smak.

Sidor:317
betyg: 2

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar