torsdag 17 juni 2010

Tidsresenärens hustru av Audrey Niffennegger

Clare är 6 år när hon träffar Henry, då är han 36 år. När Clare är 22 år träffar Henry henne för första gången.

Det låter krångligt men Niffenegger har lyckats skapa ett mästerverk där tidresenären Henry kan resa tillbaka i tiden och framåt. Clare´s perspektiv följs däremot i kronologisk tidsordning så därför är det lätt att fälja parets historia.

Detta är en fascinerande historia där kärleken mellan Clare och Henry står i centrum. Clare väntar ständigt på Henry, under uppväxten väntar hon på att han ska komma från framtiden och som vuxen väntar hon på att han ska komma tillbaka från sina tidsresor.

Det finns så mycket att diskutera och fundera över i boken. Jag kände mig fylld av känslor och tanakr när boken var slut. Jag läste lite i taget för att boken inte skulle ta slut. Jag kände med karaktärerna och grät när Clare grät. Jag längtade, led och var lycklig med personerna i boken.

En bok att läsa om och jag är avundsjuk på alla som har bokupplevelsen framför sig.

Betyg: 5
Sidor:463

3 kommentarer:

  1. Då får du vara avundsjuk på mig ett tag, boken finns att hämta på mitt lokala bibliotek! Dit jag strax ska bege mig.......

    SvaraRadera
  2. Helt underbar bok.

    SvaraRadera
  3. Violen du har något bra framför dig för det är en underbar bok.

    SvaraRadera