fredag 16 oktober 2009

Nobel-alfabet bokstaven U

till Nobel-alfabetet. Denna vecka är bokstaven U.



1. Berätta om en Nobelpristagare, eller om en boktitel skriven av en Nobelpristagare, på veckans bokstav.

Coetzee har skrivit boken Ungdomsår bland annat. Hans författarskap prisades 2003. Böckerna är som ett slag i magen och tar upp det komplexa problem som finns i Sydafrika. Jag gillar hans böcker mycket.



2. Berätta om en författare du anser borde få Nobelpriset, eller om en boktitel skriven av någon du anser borde få priset, på veckans bokstav. Motivera varför "din" författare borde få Nobelpriset.

Det är stopp. Jag kan inte komma på någon!

3 kommentarer:

  1. Jag har läst lååångt ifrån alla nobelförfattare, komma på någon på U...hmm... eller titel... hmm... men det är lika svårt att komma på en titel eller författare på U... hm...

    Sv: Dom gör ju ofta det! :)

    SvaraRadera
  2. U kanske var riktigt svår, ska försöka hitta en lättare bokstav nästa vecka.

    SvaraRadera
  3. Jag ser fram emot nästa vecka och hoppas jag kan tänka bättre då.

    SvaraRadera