torsdag 15 oktober 2009

utmaning boktitlar i mitt liv

Jag hittade en utmaning hos Bokbabbel. Frågorna ska besvaras med titlar ur våra bokhyllor. Kul att få tänka till lite.


Är du man eller kvinna? Mor Courage och hennes barn

Beskriv dig själv. Leka, berätta och improvisera

Hur mår du? Som en roman

Beskriv stället du bor på. Spökslottet

Vart skulle du vilja resa? Berlin, slutstriden 1945

Beskriv din bästa vän. En god mor

Vilken är din favoritfärg? Nattsvarta rosor

Hurdant väder är det just nu? Vinterträgdården

Vilken är din favoritårstid? Vår i Bullerbyn

Om ditt liv vore ett tv-program, vad skulle det heta? Din värld är inte min värld

Hurdant är ditt parförhållande? Hem till sist

Vad är du rädd för? Blod och död

Dagens aforism. I taket lyser stjärnorna

Vilket råd skulle du vilja ge? Våga säga NEJ

Hur skulle du vilja dö? Älskad, saknad

Ditt motto. Tillsammans är man mindre ensam

4 kommentarer:

  1. vilka passande svar du har fått till! "Di värld är inte min värld" m.m! :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Jag har tur som har många bra boktitlar i bokhyllan att välja bland.*ler*

    SvaraRadera
  3. Tillsammans är man mindre ensam är ett riktigt bra motto!

    SvaraRadera
  4. Tycker jag med. Ensamhet är inte min grej.

    SvaraRadera