fredag 30 oktober 2009

Pappa pralin av Anna Jörgensdotter


Pappa Pralin fick ag i mitt första pocket och prasselpaket i år. Jag hade redan läst Änglarnas syster som jag tyckte om. Pappa Praln handlar om ångest och psykiska sjukdomar. Kampen mot sig själv och sin omgivning. Personerna i boken förstör för sig och andra och har svårt med relationer. Visst är det så att boken talar till mitt hjärta men jag blir även irriterad på karaktärerna. Har haft närstående med liknande problem och självcentreringen blir ofta stor för människor med liknande problem. Jag känner empati men även frustration.
Boken är lite för lång för innehållet tycker jag eftersom karaktärerna gör samma misstag flera gånger och budskapet har gått fram tidigare. Boken är bra och har ett säreget språk men jag känner att den var för lång för mig.
Betyg: 3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar